Jan 28, 2020

BTS genomför globalt ledarskapsutvecklingsprogram för ett världsledande industriföretag

STOCKHOLM, SVERIGE - BTS GROUP AB (publ), ett världsledande företag inom strategigenomförande, har nyligen anlitats av ett internationellt industriföretag för att tillsammans genomföra ett företagsomfattande ledarskapsutvecklingsprogram. Programmet är globalt och riktar sig till cirka 16 000 ledare och anställda under de kommande två åren.

Målet med programmet är att underlätta införandet av en ny strategi och att hjälpa ledare och medarbetare att utveckla de förmågor som krävs för att omsätta strategin i handling inom hela den globala organisationen. Initiativet tas i ett kritiskt skede för organisationen när globala trender som digitalisering och hållbarhet samt hård konkurrens, ställer krav på förnyelse.

Anpassningsförmågan hos företagets ledare och medarbetare kommer att vara avgörande vid omställningen till den framtida strategin. Ledarna kommer att behöva bli snabbare på att läsa av omvärlden och anpassa sig till den, bli bättre på kollektivt lärande samt på effektivare resursutnyttjande. Programmet väntas förbättra kund- och medarbetarengagemanget och positionera företaget inför framtiden.

BTS kommer att designa och leverera utvecklingsprogram som kombinerar workshops med digitala och virtuella inslag för ledare på flera nivåer samt medarbetare. Genom skräddarsydda 360-graders utvärderingar i början av utvecklingsresan kommer varje ledare att få detaljerad, personlig feedback som hjälper dem att fokusera på individuella förbättringsområden.

"Vi är mycket glada över att ha blivit utvalda av detta världsledande industriföretag för ett affärskritiskt ledarskapsutvecklingsinitiativ för hela företagskoncernen", säger Anna Sandberg, Head of BTS Nordics. "Projektets betydande omfattning och betydelse är ett bevis på BTS förmåga att leverera bestående resultat för våra kunder".

Anna Sandberg
Head of BTS Nordics
anna.sandberg@bts.com

BTS Group AB
070 02-587 070 02

BTS är ett tjänsteföretag med huvudkontor i Stockholm med över 800 medarbetare vid 35 kontor i sex världsdelar. Vi fokuserar på individerna när organisationer ska genomför strategiförändringar och arbetar med ledare på samtliga nivåer för att hjälpa dem att fatta bättre beslut, gå från beslut till handling och leverera resultat. Vi är övertygade om att man lär sig bäst genom egna erfarenheter. Under 30 års tid har vi skapat engagerande och effektfulla program med en djup och bestående inverkan på deltagarna och deras karriärer. Vi inspirerar till nya sätt att tänka och stärka de kritiska förmågor som medarbetare och ledare behöver för att skapa bättre affärsresultat. It’s strategy made personal.

Våra tjänster möter en rad olika kundbehov, däribland: Strategigenomförande, Ledarskapsutveckling, Assessment för urval och utveckling, Affärsmannaskap, Utveckling av säljorganisationer, Coaching samt Digitala tjänster och evenemang med verktyg för genomförande av förändringar.

BTS är partner till närmare 450 företag och organisationer, inklusive fler än 30 av världens 100 största multinationella företag. Bland våra största kunder återfinns exempelvis: ABB, Chevron, Coca-Cola, Ericsson, EY, HP, Mercado Libre, Salesforce.com, SAP, and Tencent.