Apr 11, 2022

Kathryn Clubb utsedd till VD för BTS Nordamerika från och med 16 maj

P R E S S R E L E A S E

Stockholm den 11 april 2022

STOCKHOLM OCH SAN FRANCISCO, CA - BTS Group AB (publ), ett världsledande företag inom strategigenomförande, har utsett Kathryn Clubb till ny VD för BTS Nordamerika från och med den 16 maj 2022.

Kathryn Clubb är för närvarande ansvarig för för BTS North America Growth, Culture and Strategy erbjudande. Hon är också globalt ansvarig för Change and Transformation. Från 2018 till december 2021 var Kathryn chef för BTS North America West, det största kontoret inom BTS Group och det snabbast växande i Nordamerika. Kathryn är Global Partner i BTS och har arbetat för BTS sedan 2016.

"Jag är mycket nöjd med att Kathryn har accepterat utnämningen till chef över vår nordamerikanska verksamhet, som är BTS största marknad. Kathryn har ett mycket starkt track record som ledare i BTS; skapa snabb och hållbar tillväxt, leda människor, innovation av nya tjänster och strategier, exceptionellt tankeledarskap och vidareförädling av vårt varumärke. Med sin djupa erfarenhet av strategikonsultation i kombination med extraordinärt ledarskap är Kathryn rätt person för att vidareutveckla och stärka vårt erbjudande och våra medarbetare på den nordamerikanska marknaden”, säger Jessica Skon, tillträdande VD och koncernchef för BTS Group.

"Jag ser fram emot att leda vår verksamhet i Nordamerika. Det högpresterande teamet i BTS Nordamerika har bra momentum. Vi har stora möjligheter att utnyttja våra unika tjänster och hjälpa våra kunder med strategi, företagskultur och omställningsbehov på samma sätt som vi alltid har stöttat med ledar- och säljutveckling. Kunderna uppskattar BTS fräscha och humana inställning till rådgivning. Vi planerar att fortsätta ta marknadsandelar från både mer traditionella konsultföretag och från HR-konsultföretag och samtidigt fortsätta växa snabbt”, säger Kathryn Clubb.

Kathryn Clubb tar över efter Jessica Skon (Parisi), som efter sex år som chef för BTS Nordamerika nu kommer att övergå till rollen som VD för BTS Group.

Under 2021 stod Nordamerika för 51 procent av BTS totala försäljning om 1,9 miljarder kronor.

Jessica Skon
Tillträdande VD och koncernchef för BTS Group
jessica.skon@bts.com

Kathryn Clubb
Tillträdande VD BTS Nordamerika
kathryn.Clubb@bts.com

BTS är ett tjänsteföretag med cirka 1 100 medarbetare vid 34 kontor i sex världsdelar, grundat och med huvudsäte i Stockholm. Vi hjälper företag i genomförandet av förändringsarbeten och arbetar med ledare på alla nivåer för att hjälpa dem att fatta bättre beslut, gå från beslut till handling och leverera önskade resultat. Våra tjänster möter en rad olika kundbehov: strategigenomförande, ledarskapsutveckling, assessment för urval och utveckling, affärsmannaskap, utveckling av säljorganisationer, coaching; samt digitala tjänster, verktyg och plattformar.
Under 35 års tid har vi skapat engagerande och effektfulla program som har haft stort inflytande både personligen och karriärmässigt för våra deltagare. Vi inspirerar till nya sätt att tänka och hjälper medarbetare och ledare att stärka de kritiska förmågor som behövs för att skapa bättre affärsresultat.

I allt vi gör fokuserar vi på individerna – it’s strategy made personal.

BTS är stolt partner till över 1 200 företag och organisationer, inklusive fler än 40 av världens 100 största multinationella företag. Bland våra största kunder återfinns exempelvis Salesforce, SAP, Abbott, Tetra Pak, EY, Tencent, Vale, and BHP.